Med nya ögon

Det ger en något slags nytt perspektiv på saker och ting, det här med att vara på smällen. Jag tittar på foton tagna förra sommaren, ja, alla föregående somrar tjugohundranånting. Bilder som jag så väl minns att jag förfasades över. Men herregud, så tjock jag ser ut! Jag minns det så väl, precis så tänkte jag gång på gång när jag granskade mig själv, min kropp, på dessa foton. Jag mådde dåligt på riktigt över denna, vad jag ansåg, uppriktiga och avskyvärda sanning. De här bilderna drog ner självkänslan till botten, plötsligt förvandlades jag till en vandrande säck potatis. I mina ögon.

Nu sitter jag här. Ett år senare. Höggravid med tjugo extra graviditetskilon och utbrister, men herregud, så smal jag var!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: