BOEL-testet

Godmorgon. Idag fick jag sova en timme extra i och med att vi ställt om till sommartid - vilket kanske låter lite konstigt då man ju faktiskt tappar en timme. Men istället för att somna åtta på kvällen, så somnade Lilly nio. Vilket gjorde att hon vaknade åtta på morgonen, istället för sju. Lite enkel matematik så här på morgonkvisten.

Är så vansinnigt less på det här skittråkiga vintervädret, trodde våren var på vägen? Nej nej, icket. Idag blir det hembesök från BVC. Och jag vet inte vad vi ska göra? Lilly skrek nämligen som en stucken gris då vi var där sist, och jag tyckte att sköterskan sa något med blod.. lät ju inte riktigt rimligt, misstänker att hon i själva verket sa BOEL-testet? Hehe, oh well. Vi märker väl om inte annat.
Har inte så mycket förtroende för det där testet. När jag var bebis blev jag godkänd, trots att jag inte alls hör bra. De var helt säkra på att jag bara var okoncentrerad. Men jaha? Då kan man ju säga så om alla bebisar som inte reagerar på ljuden. Skitsmart, verkligen.

Är dock säker på att Lilly har fullgod hörsel, jag hoppas i alla fall det. Jag upplever åtminstone att hon hör bättre än mig, reagerar på ljud som jag själv inte uppfattar. Sedan är jag den enda i släkten som har en hörselnedsättning, så ärftligheten torde vara obefintlig.

Nu vill den lilla damen i babysittern att jag ska vara med henne istället. Gotta go.

Janna skriver:

Hur gick det för lilltjejen? :)

Träffade din mamma på Ica Berghem i fredags! :D

2010-03-29 | 22:23:23
URL: http://bookoholic.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: