I förrgår, igår, idag

Precis kommit hem från Socialtjänsten. Vi var där för att skriva under om gemensam vårdnad samt bekräfta Andreas' faderskap. Skönt att ha det gjort nu!

I förrgår promenerade jag in till stan med lillan för att hälsa på Ida som nyligen flyttat. Fyra våningar fick vi dra upp barnvagnen till deras lägenhet då det inte finns hiss i huset, men det gick faktiskt bra! Blev bortskämd med god mat och fika, i övrigt blev det mest en massa bebismys och prat. Blev kvar där hela dagen så även Olle hann träffa Lilly.

Efteråt gick jag vidare till mamma och passade på att äta middag där då Andreas ändå hade träning direkt efter jobbet. Vi provade att gå med Dante vid vagnen och det gick faktiskt bra, även om vi inte gick så långt. Han ville dock titta till lillan med jämna mellanrum ;) Fick skjuts hem sent på kvällen så väl hemma var jag helt slut.

Igår var det dags för BVC igen. Nu väger tjejen 5020 gram och är 56.5 centimeter lång, här går det minsann undan! Hennes huvudomfång har ökat 4.5 centimeter sedan födseln. Var även dags för en läkarundersökning då det lyssnades på hjärta, lungor och lite sånt. Allting såg i alla fall bara bra ut så det var skönt! BVC-sköterskan trodde dock att Lilly hade svamp så jag fick med mig någon lila vätska som jag ska pensla på utslagen i några dagar framöver.

Idag ska jag bara ta det absolut jättelugnt. Himla skönt att det snart är helg också! Även om jag är ledig även på veckorna så är det ju ändå inte samma sak som på helgerna. Framförallt då Andreas är hemma också och kan hjälpa till med Lilly. Jag har ju trots allt bebisjour dygnet runt, så helt ledig är jag ju aldrig ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: